Een ploegtijdrit is meer dan alleen hard rammen. Er komt een stuk techniek, efficiëntie en vertrouwen bij kijken. De komende 9 weken gaan we hier aan werken. Om zo goed mogelijk te presteren, moet de basis goed zijn. Dat is in mijn ogen techniek (want hard rijden kunnen jullie allemaal wel 😉). Als we de techniek onder de knie hebben zal de intensiteit van de training omhoog gaan.
Bochten + wind
Een ploeg moet als het ware functioneren als 1 renner. Dit geldt ook voor bochten. Door smooth door de bochten te rijden kan je veel tijd winnen
Wind kan van alle kanten komen. Met zijwind weten de meeste wel wat ze moeten doen, maar hoe zit dat met wind op de kop of wind in de rug? Deze training staat in teken van het maken van een perfecte bocht + hoe te rijden in de wind.
ZAC
Geen NCK training. Alternatief: SJABO donderavondcomp
Efficiënt draaien
Efficiëntie is een toverwoord. Hoe meer kracht je kunt besparen, hoe meer je over hebt aan het einde. In deze trainingen ligt de focus op van kop komen en zonder enige moeite weer aansluiten.
Tijd voor de tijdritfiets
Nu iedereen de basis techniek kent stappen we op de tijdritfiets. Deze week gaan we de basis technieken uitproberen op de tijdritfiets.
Power up!
Nu is het tijd om op snelheid te gaan trainen. We gaan richting 10 km op 85% – 90% van je kunnen. Hierbij blijft de focus op techniek en efficiëntie belangrijk.
Deze training wordt op wedstrijdniveau gereden. Afstand wat gereden wordt op wedstrijdniveau is 15 km.
Deze week gaan we ook in diverse formaties rijden en bepalen we wat de basisformatie wordt.
Uitbreiden
20 km op wedstrijdniveau.
25 km wedstrijdniveau.
Een zware week met twee pittige trainingen. Als je NCK ambities hebt, zorg dat je dit in deze week laat zien!
Nog 1 keer alles
Fine tunen
Dinsdag pakken we de punten van de test NCK op en verbeteren dat op D2-D3 tempo.
Op vrijdag reizen we af naar Dronten. Daar verkennen we het vernieuwde parcours.
D-day
Rammen!